Avstamp för Dalsland nya varumärke

Nu har Dalslands nya varumärke sett ljuset! Som ett avstamp för att locka nya inflyttare med ett attraktivt och genuint budskap har projektet Hitta hem i Dalsland jobbat med att ta fram det nya varumärket.

Genom lokala träffar med hundratals människor runt om i landskapet, uppdrag till reklambyrå och avvägningar i beslutsrummen så har en kärna identifierats, som både ska vara attraktiv men också på ett äkta sätt spegla hur dalslänningarna ser på sig själva. Resultatet presenterades på en Kick Off för det nya varumärket på Stenebyskolan i veckan under ledning av Dalslands egen inflyttningslots AnnaSara Perslow. Under dagen bjöds det på nyskapade dalslandspraliner, den uppdaterade loggan visades och vi fick en inspirerande historisk genomgång av näringslivshistorien liksom rapporter från alla spännande lokala träffar med organisationer och privatpersoner.

Så var det då dags; presentationen av varumärkesarketypen och kärnbudskapet från Emelie Slätteräng, Yo Adrian. Det har landat i ”Balanskonstnären”. I Dalsland söker du balans i livet, väver ihop arbete och fritid, du är duktig på det och gör det på ett konstnärligt sätt. Får ihop alla bitar till en enastående livskvalitet. Det är det som människor söker och hittar i Dalsland och som väldigt många andra människor är ute efter. En bra grund för vidare arbete.

      

Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra ditt besök. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?